Quality Meetup

Wystąpili

Efekt potwierdzenia. Samospełniająca się przepowiednia. Iluzja grupowania. Paradoks hazardzisty… i dziesiątki innych, które próżno wymieniać. Homo Sapiens, jako gatunek, choć tak doskonale wierzący w ideały, jest doskonale nieidealny. Błędy (skrzywienia) poznawcze sprawiają, że ufamy sobie bardziej, niż powinniśmy.
Podczas wystąpienia Magdy zastanowimy się, czym jest największy wróg naszej pewności siebie i jak ograniczyć jego negatywny wpływ na nasze decyzje. W końcu to my odpowiadamy za jakość produktu, za który ktoś płaci.

Teoria gier wywodzi się z matematycznego opisu gier hazardowych i określa międzyludzkie zachowania w ujęciu graczy, nagród, obranych strategii oraz ryzyka. Dlaczego by więc nie spojrzeć na proces wytwarzania oprogramowania (w tym na pracę testerów) przez pryzmat tej teorii? Jest on w końcu naturalnie związany z zarządzaniem ryzykiem i uwzględnianiem możliwych scenariuszy.
W kilku przykładach znanych z teorii gier, Adrian pokaże, jak teoretyczne koncepcje można odnieść do testowania oprogramowania i jakie lekcje dla naszej codziennej pracy płyną z tej ciekawej gałęzi matematyki.
Gdzie i kiedy?
